Retouren & Garantie


Algemene informatie Retouren
Om een aantal redenen kan het zijn dat u een product of bestelling moet retourneren, bijvoorbeeld omdat:

1. Er is een defect of verkeerd product geleverd
2. De levering is tijdens transport beschadigd
3. Een product is binnen de garantie termijn defect gegaan

Hieronder kunt u lezen hoe u in dergelijke situaties uw product of bestelling kunt retourneren.


Tevredenheidsgarantie / Afkoelingsperiode
We willen dat u volledig tevreden bent met uw aankopen bij Ziezotec.
Het kan echter voorkomen dat u zich vergist heeft bij uw aankoop of dat u niet tevreden bent over de manier waarop de bestelling is verlopen.
U kunt het product dan binnen 14 werkdagen dagen retour sturen aan Ziezotec.
Het product dient compleet te zijn en in oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking te zitten.
Producten die beschadigd of gebruikt zijn, komen niet voor restitutie in aanmerking.
De kosten en het risico van het retour zenden zijn voor rekening van de klant.
De afkoelingsperiode van 14 dagen geldt uitsluitend voor consumenten.
Na deze periode is het niet meer mogelijk een product te retourneren voor tevredenheidsgarantie !


Een aantal producten komt niet in aanmerking voor onze tevredenheidsgarantie:
• Geopende / geïnstalleerde of geregistreerde Software / DVD’s / Games / Hard Disk / SSD opslag / DDR geheugen
• Geopende verbruiksartikelen
• Artikelen die beschadigd of incompleet zijn


Defect bij ontvangst
Defect of verkeerd product bij ontvangst (DOA)
Een DOA is een product dat binnen de 7 dagen na aanschaf defect is (hierbij geldt dat het product binnen de 7 dagen in bezit moet zijn van Ziezotec).
Mocht een dergelijk product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan contact op met onze klantenservice op nummer 079-3510743 of email naar info@ziezotec.nl

U heeft een defect product (geen D.O.A.)
Onder een niet D.O.A. product verstaan wij een product dat na 7 dagen defect is gegaan.
Mocht een product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan contact op met onze klantenservice op nummer 079-3510743 of email naar  info@ziezotec.nl
Aangezien Ziezotec een carry-in garantie hanteert zijn de verzendkosten van de klant naar Ziezotec voor uw rekening.
Ziezotec zal wel kosteloos het vervangende/gerepareerde product naar u terugsturen.


Transportschade
Allereerst is het belangrijk dat u NOOIT een beschadigd pakket bij ontvangst aanneemt.
Doet u dit wel en het product blijkt beschadigd, dan dient u binnen 24 uur op het postkantoor proces-verbaal te laten opmaken of bel 0582-33 33 33. Zonder dit verbaal kunnen wij het product niet omruilen. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice op 079-3510743.


Retourprocedure
Neem altijd eerst contact op met onze klantenservice, u krijgt van hen een verzendinstructie.
1. Zorg dat u uw factuur bijvoegt bij de zending
2. Zorg dat u een gedegen klacht omschrijving bijvoegt
3. Zorg dat het product compleet wordt ingeleverd
4. Zorg voor een gedegen omverpakking
5. Zorg voor vermelding van e-mail en of telefoonnummer waarop u te bereiken bent
6. Zorg dat u uw pakket voldoende gefrankeerd opstuurt

Retouradres
U kunt uw product(en) retour sturen naar:

Ziezotec Electronics B.V.
T.a.v. afdeling Retouren
Edisonstraat 7 H
2723 RS Zoetermeer


Kosten bij retourneren
De kosten voor het terugsturen van een product zijn voor rekening van de klant, tenzij:
• Het een DOA product betreft
• Het een door ons verkeerd geleverd product is


Let op:
Alle retourzendingen dienen gefrankeerd te worden verzonden.
In bovenstaande gevallen stort Ziezotec de verzendkosten naar u terug.
Pakketten die niet gefrankeerd zijn, worden altijd door ons geweigerd.
Vermeld bij deze zending wel uw bank- of gironummer, zodat wij de gemaakte kosten voor het verzenden aan u kunnen terugstorten.


Voorwaarden bij retourneren of ruilen
Voor alle retourzendingen gelden de volgende richtlijnen:
• Alle oorspronkelijke verpakkingsmaterialen moeten worden meegeleverd
• Alle kabels, drivers, programmatuur, handleidingen etc. aanwezig moeten zijn
• Het product voorzien moet zijn van een (duidelijke) probleemomschrijving
• Het product voorzien moet zijn van een kopie van de aankoopfactuur
• Het product degelijk verpakt dient te zijn
• Wanneer na testen op ons servicecenter een defect niet wordt geconstateerd,
  worden mogelijke verzendkosten en onderzoekskosten in rekening gebracht.


Algemene informatie Garantie
Garantie wil zeggen dat u gedurende de garantietermijn van uw leverancier mag verwachten dat zij instaat voor de kwaliteit en het juist functioneren van het product.
Bij een defect product of het claimen van garantie kunt u te allen tijde bij ons Service Centrum terecht.
Neem wel altijd eerst contact op met onze klantenservice op 079-3510743 .
Kijk tevens op uw factuur, het kan zijn dat voor uw product een afwijkende garantie afhandeling geldt, zoals bijvoorbeeld onsite of pick-up en return garantie.


Garantie op producten
Ziezotec geeft standaard 2 jaar garantie op al haar producten tenzij de fabrieksgarantie korter is dan 2 jaar.
De fabrieksgarantie op losse producten verschilt per merk en varieert van 2 tot 10 jaar (accu’s en batterijen ½ jaar).
Gaat uw product defect na 2 jaar, maar binnen de fabrieksgarantie termijn, dan willen wij u graag helpen bij het claimen van de garantie. Bel bij een defect dus altijd met onze klantenservice op 079-3510743.
Kijk tevens op uw factuur, het kan zijn dat voor uw product een afwijkende garantie afhandeling geldt, zoals bijvoorbeeld onsite of pick-up en return garantie.


Directe service van fabrikanten
Bepaalde fabrikanten verlenen directe service aan eindgebruikers.
Wij adviseren u om hier gebruik van te maken, aangezien dit de snelheid van afhandelen aanzienlijk kan versnellen.